Regina Roșie – Victoria Aveyard

Titlu: Regina Roșie

Autor: Victoria Aveyard

Serie: Regina Roșie

Volum: #1

Număr de pagini: 465

An apariție: 2016

Editură: Nemira

Bună oameni frumoși! Încep această recenize prin a vă ura un călduros a mulți ani. Sper ca acest an să vă aducă mult mai multe decât cel precedent, să aducă zâmbete și bucurii alături de cei dragi vouă.
Pentru că șoarecee de bibliotecă din mine nu poate sta departe de mica „nebunie/obsesie” pe care o are, revin în acest început de an către voi, cu prima carte citită: Regina Roșie.

Am auzit atât de multe despre cartea asta și am văzut-o în atât de multe postări pe internet încât nu m-am putut abține și am zis că trebuie să văd și eu despre ce e vorba. Am atât de multe cunoștințe care au ridicat cartea în slăvi și mi-au recomandat-o, încât până la urmă am cedat. La finele anului trecut am plasat o comandă pe elefantul verde (pe care știți cât îl ador) și mi-am cumpărat cartea.
Să fiu sinceră cu voi… dacă țineți la suspans, nu v-aș recomanda să citiți sinopsisul cărții, deoarece din punctul meu de vedere oferă mult prea multe detalii despre acțiune.

„Lumea s-a schimbat în jurul nostru și noi am rămas la fel.”

Regina Roșie, spune povestea unei lumi împărțite în două tabere: oamenii cu sânge roșu și cei cu sânge argintiu. Pe de o parte, sunt oamenii cu sânge roșu, oamenii obișnuiți, oameni ce sunt nevoiți să-și câștige mâncarea și nu numai, dar fără a-i deranja pe Argintii. Pe cealaltă parte, sunt oamenii cu sânge argintiu, oameni ce conduc lumea și care posedă puterni cât se poate de diversificate.
Mare Barrow este o fată roșie, obișnuită la o primă vedere, însă dacă se apropie de tine ar trebui să-ți ferești lucrurile de valoare. Obișnuită încă de mică să șterpeească pentru a-și susține familia Mare, a devenit o hoață iscusită de-a lungul anilor.
În umbra unor evenimente destul de stranii și încâlcite, Mare este adusă în fața regelui și a reginei și astfel destinul ei se schimbă radical. Forțată de împrejurări să-și uite vechea indentitate, eroina noastră, pretinde a fi ceva ce nu este: o argintie dintr-o Înalta Casă, promisă drept mireasă unuia dintre cei doi fii ai regelui.

„Războiul nu te părăsește niciodată.”

Mare Barrow. Fata asta nu m-a făcut nici să o urăsc, nici să o iubesc. De-a lungul poveștii a înțeles exact ceea ce are de făcut și și-a jucat fiecare carte așa cum a fost nevoie. Mi-a plăcut la ea curajul de care a dat dovadă, dar și modul în care s-a pliat pe fieare situație. Ce nu mi-a plăcut la ea a fost naivitatea ce umbrea (din punctul meu de vedere) curajul ei în fața pericoleleor. În linii mari nu pot spune că e un personaj complex, dar este un personaj ce te stimulează să aflii mai multe despre ea.

Cal și Maven. Cei doi prinți arginitii ai regatului mi s-au părut total opuși. Dacă unul dintre ei este întruchiparea războilui și al onoarei, celălalt este întruchiparea regelui iscusit, inteligent, care știe să-și poarte bătăliile din câteva cuvinte. Mi-au plăcut amânoi și totuși aș fi vrut să văd o combinație între cei doi, să simt o rivalitate în mintea mea în momentul în care îi întâlneam și să nu știu pe care să-l aleg.

Kilorn. Prietenul cel mai bun al lui Mare a fost pentru mine un mister și un ghimpe în coaste tot timpul. Nu știu de ce dar nu l-am putut agreea atât de mult pe cât o fac alții. Mi s-a părut un personaj slab și în același timp șiret (îl voi face fundiță 🙂 ).

 Ce mi-a plăcut la această carte?

  •  Coperta. Da, este superficial, dar mi-a plăcut mult cum arată. Este elegantă și nu-mi dezvăluie foarte multe lucruri.
  •  Acțiunea și lumea creată. Mi-a plăcut să descopăr fiecare colț întunecat din această lume și în același timp să o compar cu lumea reală. Privind lucrurile sin această perspectivă vei realiza că există mult prea multe asemănări.
  •  Puterile pe care argintii le posedă. Sunt atât de multe puteri noi și ieșite din comun încât nu le-aș putea enumera. Faptul că treptat descoperi alte puteri, și alte trăsături te face să te gândești până unde pot merge toate acestea.
  •  Mi-a plăcut războiul. Sună dubios, dar faptul că există un război între teritorii și că în paralel au loc războaie civile, lovituri de stat, comploturi și minciuni te intrigă și te împinge în această lume, în viața de la o curte regală.

„Nu poți cunoaște o persoană decât prin temerile ei.”

Ce nu mi-a plăcut?

  •  „Oricine poate trăda pe oricine.”. Vei auzi și citi fraza asta de-ți va veni rău. La un momendat cineva îi sune asta lui Mare, iar ea o să-și tot repete asta în gând de-a lungul poveștii. Știu, nu e chiar atât de rău, și poate că are dreptate, poate că nu are, dar să tot vezi asta te sâcâie la un moment dat.
  •  Worldbuilding-ul. Da, îmi place lumea construită, dar mi se pare că întreg romanul este despre asta. Mi s-a părut că autoarei îi ia foarte mult să construiască totul și parcă și mai mult să treacă la acțiunea propriu-zisă.
  •  Sinopsisul. Cred că este pentru prima dată când spun asta, dar sinopsisul m-a dezamăgit total. Așa cum am mai spus… oferă prea multe detalii din carte, despre acțiune și personaje.
  •  Miile de Case și demuiri. Ca să nu te încurci prea mul în personaje și Casele din care fac parte, sfatul meu ar fi să-ți notezi, altfel vei ajunge ca mine să dai mereu paginile în urmă să afli cui Casă aparține și ce puteri are X.

Nota mea pe GoodReads: 4/5 🌟
Vă las mai jos link-urile de unde puteți lua și voi romanul și de asemenea vă las și sinopsisul care m-a călcat pe bătături.
Aș vrea să aflu de la voi care este prima carte citită/începută în acest an? Și ce părere aveți voi despre Regina Roșie? Ce notă îi dați?

Sinopsis

 Lumea lui Mare Barrow este împărțită în două, după culoarea sângelui: cei cu sângele comun, roșu, îi servesc pe cei cu sânge argintiu, elita societății, cei care sunt dotați cu puteri supraumane. Mare face parte din roșii și-și duce traiul de pe o zi pe alta, ca hoț într-un mic sat de la țară, până când destinul o aduce în fața regelui, a reginei și a tuturor nobililor, unde ea descoperă că este și roșie, dar și argintie, cu puteri nebănuite.
Ca să ascundă adevărul, regele o obligă să mintă și să joace rolul unei doamne dintr-o Înaltă Casă pierdută, cu o putere impresionantă, și o promite de mireasă unuia dintre fiii lui, astfel devenind o prințesă argintie. Pe măsură ce pătrunde și mai adânc în lumea argintiilor, Mare riscă totul și își foloseste noua poziție pentru a-i ajuta pe cei din Garda Stacojie, un grup de rebeli roșii. O mișcare greșită îi poate aduce moartea, dar în jocul periculos în care a intrat singura certitudine este trădarea.

„O lume volatila și o eroină fără egal.“
Booklist

„Un thriller plin de imaginație, în care iubirea și revoluția se ciocnesc, iar puterea și dreptatea sunt într-o luptă pe viață și pe moarte. N-o veți putea lăsa din mână.“
USA Today

 

Cartea în limba engleză o găsiți aici:

Ne citim curând, dar până atunci vă pup, vă îmbrățișez și vă iubesc 😀

Ivona Dubois.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.